marți, 1 decembrie 2015

Placinte cu branza


M-am gandit sa incep un nou capitol din seria blogurilor personale, un capitol mai special atat pentru mine cat si pentru cei dragi mie, adica familia. Pot sa spun ca acesta este cel mai important capitol din lista de bloguri pentru ca alimentatia este esentiala pentru o viata sanatoasa. Nu ma declar o bucatareasa foarte priceputa, defapt pot sa spun ca am fost multa vreme stangace in bucatarie. Pana de curand nu imi ieseau nici macar gogosile, cozonacul sau sarmalele. Am insistat, am modificat retetele pana cand am ajuns la formula ideala pentru mine si cei dragi mie. Sotul meu m-a ajutat sa inteleg unde anume trebuie sa mai insist, mai ales la cozonac. ,,Coca trebuie sa fie ceva mai moale, asa facea mamaia''. Astfel am reusit sa aduc coca in starea perfecta, atat pentru cozonac cat si pentru placinte sau gogosi.

Si pentru ca astazi este 1 Decembrie va urez un sincer si un calduros ,,La multi ani!'' tuturor romanilor, oriunde v-ati afla!
Prima mea reteta este una traditional romaneasca, evident! Placinta cu branza. :)

Ingrediente pentru aluat:
500 gr faina
1 ou
100 gr margarina
25 gr drojdie proaspata
1 lingura zahar
1/2 cana apa calduta (pentru maia)

Umplutura:
500 gr branza dulce sau sarata, dupa preferinte
1 galbenus de ou si jumatate albus
3 linguri zahar (daca preferati umplutura dulce)
1 plic zahar vanilat

Intr-un castonas  punem drojdia cu o lingura zahar si jumatate cana apa calduta.
Amestecam bine cu furculita apoi adaugam totul in faina. Amestecam cu putina faina si lasam 5 minute pana cand maiaua creste usor.
Adaugam oul, margarina topita si o cana de apa calduta.
Framantam bine pana cand vom obtine un aluat potrivit, nici prea moale, nici prea tare.
Recomand ca timpul de framantare sa fie minim 20 minute.

Ungem un castron cu ulei si lasam coca la crescut aproximativ o ora langa o sursa de caldura. Acoperim castronul cu un prosop curat.

Intre timp, pregatim umplutura:

Dam prin razatoare branza.
Adaugam un galbenus de ou si jumatate de albus.
Mie imi  plac mai mult placintele cu branza dulce asa ca am adaugat 3 linguri zahar si un plic zahar vanilat

Pofta buna! :)